Saturday, July 18, 2015

Küsimuste vastused, ärasaatmispidu ja viimased päevad

Hola!

Otsustasin, et vastan enne äraminekut nendele küsimustele ära, mis vahepeal kogunenud on.


Kaua oled mõelnud vahetusõpilaseks minna? Kas teadsid enne elo kedagi lähemalt kes läheb võpiks?


Kui aus olla, olin mõelnud sellele maksimaalselt kuu aega enne taotlusankeetide sisseandmist, kuid teadsin sellisest võimalusest juba 3a tagasi, aga siis see tundus nii ebareaalne minu jaoks. 
Enne ELO teadsin ma natukene Meeli Lepikut (Holland), sest me käime samas koolis ning ma teadsin ka veidi Edward Toonelat (Hiina) ühe kunagise laagri kaudu.

Kas hakkad mägedes jooksmas käima?

See sõltub nii paljudest asjadest. Ma elan küll 2500m kõrgusel, kuid see ei tähenda, et seal läheduses oleksid igal pool mäed, sest see linn võib olla tasasel alal, aga ma ei oska veel nii täpselt öelda ka. Kuid mu hostõde ütles, et nad käivad perega Antofagastas (megailus linn Calama lähedal, kus neil on korter) igal nädalavahetusel ja seal pidavat ta kogu aeg rannas jooksmas käima ning kindlasti ma hakkan temaga kaasas käima. 

Kas sa seal piisavalt juua ikka saad?

Ära muretse, saan ikka :D Sul on tõenäoliselt vale arusaam kõrbelinnast.

Kas sa hakkad elama mere ääres?

Otseselt mitte, kuid Antofagasta on sadamalinn ning kui me igal nädalavahetusel seal oleme, siis merd näen ikka.

Kas tegeled seal oma hobidega edasi?

Ma VÄGA tahaksin, kuid nagu mu hostõde ütles, siis seal pole selleks väga aega ega võimalusi. Aega pole seepärast, et kool hakkab hommikul kl 8.15 ja lõpeb enamasti kl 18.15, seega on mul seal väga rasked ja pikad koolipäevad. Ja ta ütles, et Tšiilis pole kergejõustik väga populaarne ka, kuid eks seal selgub, millega saan tegelema hakata.

Kas seal on aasta läbi kuum?

Ei ole, praegu on seal talv ja nad kõik külmuvad, sest õues on ligikaudu 15-21 kraadi ning suvel ei ole ka arvatavasti hullult palav (umbes 25-30 kraadi), sest ma siiski elan 2500m kõrgusel.

Kui oled vahetusaastalt tagasi, siis kas sa lähed 11 klassi või kordad 10ndat?

Ma lähen 10. klassi.

Miks sa hispaania keelt endal arendada tahad? Niisama huvi pärast või on mingid kindlad plaanid sellega seoses?

1) Maailmas on väga oluline hispaania keel 2) Tulevikus on tööd kergem saada, kui oskad rohkem erinevaid keeli 3) Kes teab, mis tulevik toob, aga võib-olla lähen hispaania keelt peale gümnaasiumit edasi õppima

Mida ootad vahetusaastast kõige enam?

Uusi ja huvitavaid seiklusi ja lahedaid sõpru üle kogu maailma (vahetusõpilasi läheb Tšiili sel aastal 17-st riigist).

Miks valisid Tšiili?

Sellele küsimusele leiab vastuse mu esimesest postitusest, kuid kopeerin selle siia uuesti.
Ma valisin  enda vahetusaasta riigiks Tšiili. Minu kindel soov oli minna Lõuna-Ameerikasse hispaania keele pärast ning Tšiili kasuks otsustasin seepärast, et ma võin sattuda seal Põhja-Tšiilisse, kus on maailma kõige kuivem kõrb ning võin sattuda ka Lõuna-Tšiilisse, kus on aastaläbi väga külm. Tšiilis on kõige parem haridussüsteem Lõuna-Ameerika kohta. Tahtsin ka erineda enda riigivaliku poolest, sest paljud lähevad USAsse või Saksamaale.

Millal su lahkumispidu on?


Eile (17.07) oli megalahe lahkumispidu sõprade ja sõbrannadega, täna on sugulastega ja peretuttavatega.


Küsimusi saab esitada siin: http://ask.fm/KristiTsiilis.


Räägin ka natuke lähemalt enda ärasaatmispeost sõpradega. Nimelt otsustasin neile teha väikese üllatuse ning ütlesin ainult kellaaja, riietuse ja kohtumispaiga, kust edasi hakkasime Torisse sõitma.


Mängisime Tori staadionil mullijalkat. See on nagu tavaline jalgpall, kuid täispumbatud pallide sees. Enamus aeg ei ajatudki palli taga, vaid lihtsalt joosti üksteisele otsa :D. See oli VÄGA lahe ja tagasiside järgi võin öelda, et see meeldis kõigile! Peale seda läksime Klaara-Mannisse sööma ja seal mängisime ka veidike võrkpalli, rääkisime juttu ja tegime palju pilte. 


Rohkem informatsiooni mullijalka kohta: https://www.facebook.com/pages/Mullijalka/938063709570077?fref=ts








Viimased 3 päeva on mul täielikult ära sisustatud. Täna on mul teine ärasaatmispidu, homme pakin kohvri täielikult kokku ning esmaspäeva varahommikul sõidan Soome viisat tegema ning Pärnusse enam enne äraminekut ei tule, mis tähendab, et pühapäev on viimane päev kodus ning saan veel ainult ühe öö enda voodis magada!! :(

Uskumatult kiiresti on aeg läinud, alles oli 150 päeva jäänud, nüüd vaid kolm. Mul tuli isegi närv sisse paar päeva tagasi, aga kui aus olla, siis sellist tunnet küll pole, et ma nüüd lähengi aastaks ajaks välismaale. See tundub ikka veel nii ebareaalne, et mina, kes ma olen täielik udupea lähen 15-aastaselt üksinda TŠIILI, mis asub 13 500km Eestist. Aga ma olen tohutult tänulik, et mulle on selline võimalus avanenud ja kindlasti võtan maksimumi sellest aastast!


Chao!






No comments:

Post a Comment